KalOnline
KalOnline
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Brothers in Arms:Earned in Blood
 
Prince of Persia:The Two Thrones
 
Hasznos oldalak



 



 
Jó játékok

 

 

 

  Miniclip Rally

 

 
Főoldal
Főoldal : Empire Earth II.

Empire Earth II.

  2006.02.25. 21:38

-Bujakasa! - Szólt oda az egyik szőrösmellű ősember a másiknak, mert közel álltak hozzá, hogy lángrakapjon az előttük heverő fapálcika... (Ami valaha egy mammut fenyő lehetett, a 10 hónapos kovakő dörzsi maraton előtt) Arcukra ráfagyott a mosolyféle, ugyanis a fejük fölött elhaladó lopakodó bombázó keltette kis fuvallat földbe tiporta az éledező lángnyelveket. Hát ilyen is csak a mesében van... és persze az Empire Earth 2-ben.(képeket a képtárban találsz a játékról!!)

Mint ahogy a lakosság bizonyos hányadának volt Depeche Mode-os korszaka, úgy feltételezem megélte Empire Earth-ös korszakát is... Hisz ki ne emlékezne a Sierra csábos Real time stratégiájára 2002ben, ahol felpróbálhattuk az összes kort, akár egy ruhát, ráadásul 3 dimenzióban? Az előd eredeti CD-tokban támasztja a polcomat, szóval mondhatjuk úgy, nem vagyok teljesen laikus a témában. Ennek ellenére a fokozatosan csurdogáló képek nem voltak képesek felcsigázni, azt hittem csak valami rossz vicc, hogy mégegyszer kiadják a játékot... És igazam is volt. Kezdeném a pozitívval.

Lemezkorong beee, ablakot leeee...

Az "intro átkattintgatusz" betegségben szenvedők most próbáljanak önkontrollt erőltetni magukra, mivel az utóbbi idők egyik legigényesebb játék intróját tudhatja magáénak az EE2. (és egyben zenei aláfestését is) A menüben ugyancsak eposzi pillanatok kellnek életre a háttérben, a zene változatlanul büntet. Ha már a mozgóképsoroknál tartok, megemlíteném az átvezető videókat is. Ezek a gameengine-ből kiszedett, összefüggő screenshotok sorozatai, pergamen szerű hatás effektekkel megspékelve. Teljesen olyan érzéseket kelt, mint ha ókori tekercseket tanulmányoznánk. Loading közben pedig az aktuális campaignhez tartozó történelmi előzményeket vizslathatjuk át. Más nem is hiányzik a totális átéltséghez...

Fejlődött a GFX... - Mihez képest? - A vasedényhez képest.

De leginkább a prequelhez viszonyítva. A víz megvalósítása az Age of Mithologyt idézi elő, ellenben ötletem sincs hol láttam legutóbb ilyen szintű tükröződést... Vagy láttam-e már valaha? Az oázisok tavaiban például, a pálmákról csimpaszkodó kókuszdiót mancsikoló napszemüveges majmok vigyorát is észrevehetjük rajta, ha erősen koncentrálunk. Egyébként pedig a közvetlenül nem látható felhőzet arcát mutatják nekünk a tengerek. Egyedül a hajók által hagyott hullámverést nem sikerült megfelelően összekordinálniuk, mert a mozgásanim jócskán megelőzi őt, mire megjelenik. Evezzünk át a szárazföldre! Nem próbálom körülírni az egységek megvalósítását, mivel van rá szó... C&C Generals. Mindenesetre tűrhető, olyan észre sem vesszük típus. A domborzatot és az épületeket átlengi a normal mapes bevilágítás! (Fix fényforrások de megtévesztésig hasonlítanak a dinamikus fényforrásokra... A quake3 engine-re írt programok jellemzője.) Egyik alkalommal a map editorba összedobtam egy pályát, hogy kénytelen voltam majmolni a majmot, és a fejemre húzni egy napszemüveget :) Szerencsére az original gyártott terepeken nem durrogtatták olyan mértéktelenül mint én. Határozottan jól néz ki, és életszerűbbé teszi a terepet. A parasztok, ásványkincsek, erdőségek semmi különös, illetve a fákat meg-meglóbálja a szél... Lehet, hogy csak bug :) Újításnak nem nevezném... Ami hirtelen megdöbbenést okozhat az évszakok, és az időjárás változás. A sivatagos területeken heves szelek fújnak, van itt napos idő, hóesés, köd, pára, villámlás, eső... Komolyan befolyásolják a csapatok látótávolságát és gyorsaságát. Ha megfelelő létszámú tornyot építünk még előrejelzést is kérhetünk a várható klímáról. Viszont kb.10 percig fogjuk élvezni a hóvúfást és a porfelhőket, utána fokozatosan elkezdünk közelebb hajolni a monitorhoz... Amikor a távolság már tovább nem csökkenthető, végigzongorázzuk a kontrastot és a brightnesst, de ezalatt módszeresen lealáz minket a tisztességtelen előnyhöz jutott AI, mert hogy az elemeknek köszönhetően esélytelen átlátni a birodalmat. Egy választásunk marad (Az öngyilkosság! - mondaná Myko) kilőni ezt a featuret...

"Gyere fiam, megyünk meglátogatni a 2 epoch idős nagyapádat!"

Így van, az általános időmértékegység század helyett az epoch, valamilyen egyezményes mérce lehet a Gas Powered Games-nél. 15 epoch öleli fel a történelmünket, Kr. e. 10. évezredtől egészen napjainkig és egy kicsit még utánna is. (A beépített encyclopediaban részletesen tárgyalja az időintervallumokat...) Az első pár epoch nagy ugrás, hamar eljutunk Krisztusig, végül már csak 40 éveket haladunk előre. (Az epoch váltás 6 "fejlesztés" elérésével történik. Póriasan hangzik de lentebb kifejtem) Hármasával kapnak új külcsínt az építményeink és váltóruhát a munkások, az új teknológiák és egységek folyamatosan érkeznek. Az egyes korok politikai, harcászati, és gazdasági nagyhatalmait vezérelhetjük, érthető okokból mi nem vagyunk a szerencsés 14 nemzet között. Az építészeti stílusok és a muzsika elhelyezkedés szerint mennek, az európai államok + Amerika, a törökök + babylonok, koreaiak + japánok + kínaiak, inkák + mayák + aztékok alkotnak egy-egy csoportot. (A jamaicaiak nem, mert jamaica a jamaicaiaké...)

Túl sokat akar a szarka, de nem bírja a szarkalány

Az EE2 pontosan olyan lett, mint amilyet a menzán szoktunk kreálni... Fogunk egy tálat, bele a csokis piskótát, bablevest, ivólevet, a tanári asztalról esetleg kölcsön kérjük a borsot és a régi ebédjegyekkel együtt beleszórjuk. Ezzel tisztelgünk a monopol helyzetben lévő mosogatónő felé. Vagy én nem tudok ennyi helyre figyelni egyszerre, vagy nem homogén a játék. Szinte képtelenség észben tartani:

-A "régiók" uralásával járó bónuszokat (Sajnos nem sikerült rájönnöm, mi számít 1 régiónak)
-A választott nemzettel járó bónuszokat (20%al jobb földmegmunkálás a görögöknek, például)
-Elfogalni új területeket amelyeket határok választanak el egymástól (Határokra vannak felosztva a mappek. Adott, hogy 1 területen pl 1 templom, 1 egyetem, 1 városközpont lehet, a népességet is csak területek elfoglalásával lehet gyarapítani egy bizonyos szám fölött)
-Gyűjteni 7 (!) féle nyersanyagot
-A tech pontokat (egyetemek és templomok építésével nyerhető nyersanyag) elkölteni fejlesztésekre. Ugyanis a unitok direkte módón nem tápolhatóak, maximum "elite" és "veterán" unitot upgradelhetünk belőlük, ezért egy erre kiépített menüben kell fejleszteni az epochonként 3 csoportba (Harcászat, Gazdaság, Társadalmi) szoruló bónuszok közül.
-A Gazdasági, Harcászati, Társadalmi nagyhatalom cím megszerzéséhez szűkséges szempontok betartása... (A játék során folyamatosan ki lesznek ajándékozva egy playernek) És ha bármelyiket bírtokoljuk, a vele járó bónuszokra való figyelés és kihasználás...
-Befejezésként adjunk hálát, hogy kikapcsoltuk az időjárást...

Mielőtt a kemény stratégák felszólalnának, hogy húzzak CS-zni ha a képességeim meggátolnak mindezen szempontokat számításba venni, leszögezném, hogy az összeset nélkülözve megnyomorítom még a Hardest AI-t is... Ez viszont gáz. A kezelőfelület sem a megszokott séma, gondosan át lett pakolva... A minimapen és a csatározások színhelyén kívül kaptunk egy új mapet, ahol hadi útvonalakat kéne tervezni... Mi ez? Egy RTS-ben? Inkább nem folytatom, mert nem akarok rontani a helyzeten....

Többjátékos, de inkább kevesebb...

A szingli kampány tisztességes, jól összerakott munka... Össz-vissz 30 pálya szóval gondoltam nem leszek mohó, hagyok holnapra is és szétnézelődöm multi ügyben. Csaptunk egy 4es LAN-t (LAN, ezt jegyezzétek meg, fontos) a recommended vasigényt túlszárnyaló gépeken. (2.2ghz proci, Geforce 4 szerű kártya, ehhez képest nálam Barton 2600+, R9700) Fél óra után ki kellett lépnünk, de még az se ment könnyen... Úgy szaggatott, hogy azthittem, elfelejtettem kikapcsolni a HL2-t, a 3DMark 2004-et és a Doom3-at... És most egymást alatt futnak, versengve a compim erőforrásaiért.

Mesterséges Unintelligencia

Következzék a záró akkord, a hét tippje:
1. Rakj be egy szigetes skirmisht
2. Húzd fel magad Epoch 15re
3. Építs kizárólag légierőt
4. Vadászd le az egyik szigeten tanyázó computert
5. Otthonában ön is könnyen elkészítheti

....Ennyi. Nem ütközöl túl nagy ellenállásba, mivel a szerencsétlen csak szüli a unitokat, a transportot kivéve persze. Előbb-utóbb megakad a fejlődésben (A nyersanyagok végtelenek, inkább a populicóját nem növesztheti tovább.) légvédelmet meg nem hajlandó építeni, még hobbiszinten se... Innentől elég egyértelmű. A legvalószínűbb magyarázat talán, hogy az egyik programozó anyjának az agyát ültették be AI-nak. Következményképpen magukra kellett mosni, főzni, és még a konfigurálásra se maradt idő. Köszönöm a Gas Powerednek, köszönöm a Sierrának, és "köszönöm a barátaimnak, hogy mellettem álltak és eljuthattam idáig." Aki arcade-osabbra éhes, játszon Age of Empirest, aki hardcore-ra annak Cossacks vagy Total War, de az Empire Earth 2-öt kerülje el, mert bele törik a kése, és kilyukad a hasa...(képek már vannak!!!(képtár))

 
Óra
 
Naptár
2024. Július
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KalOnline szavazás
KalOnline
Melyik a legjobb karakter?

íjász
lovag
varázsló
nem ismerem a KalOnline-t
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
PC-DVDnet csoport tagjai
 
TÖLTSD LE ITT A KALONLINE-T!!!

 
Egy jó Diablo II-es oldal!!!
 Diablo II
 
Látogatás
Indulás: 2006-02-21
 

Svéd termék a legjobb áron! Regisztrálj vásárlónak és kapj egyszeri 2000 Ft-ot és 15% kedvezményt a katalógusból! Svéd    *****    Azariah - RAMPAPAPAM formabontó verzióban, hallgasd, likeold, mutasd meg a spanodnak is :D    *****    ClueQuest- Új, ingyenes online nyomozós játék! Fejtsd meg a rejtélyt, és találd meg a tettest!Gyere cluequest.gportal.hu    *****    Szobafestõ Budapest    *****    Svéd termékek!Csatlakozz hozzám és kapj 2000,- Ft kedvezményt-15% kedvezmény a katalógus árból!Parfümök, szépségápolás!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Új mese a Mesetárban! Ha tudni akarod, mit keres egy tündér a kútban, gyere és nézz be hozzánk!    *****    Az utóbbi idõkben komolyan foglalkoztat a retro játékok árainak robbanása. Errõl írtam egy hosszabb cikket.    *****    Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!